Serwis używa pliki cookies!

Ta witryna używa plików cookie. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na ich używanie. Dowiedz się więcej

Zgadzam się!
Zgadzam się!
linkedin googlep phone mail hours where twit fb download alert login idea3 idea4 sgbikonkaglowna2 sgbglownaikona1 menu_toggler compass arrow-triangle-top arrow-triangle-bottom arrow-light-bottom arrow-light-right close search

FDS - Bank Spółdzielczy w Ośnie Lubuskim

FDS

Szanowny kliencie!

Dnia 16 października 2024 roku w naszym banku zostanie uruchomiony system wykrywania transakcji oszukańczych FDS (Fraud Detection System) mający na celu zwiększenie Państwa bezpieczeństwa.

Co to oznacza?

System monitorować będzie każdą transakcję w bankowości internetowej i aplikacji mobilnej Nasz Bank pod kątem wystąpienia transakcji oszukańczej, mogącej spowodować u klienta straty. Dzięki temu możemy jeszcze lepiej identyfikować próby wyłudzenia Twoich pieniędzy aby chronić Ciebie przed działaniami oszustów. W wyniku analizy systemu, przelew może zostać wstrzymany do potwierdzenia lub odrzucony.

Co w takiej sytuacji?

1. Klienci mogą otrzymać poniższe wiadomości – SMS i push z aplikacji „Nasz Bank”:

a) dla transakcji w bankowości internetowej:

„Wstrzymaliśmy do analizy Twoją transakcję na kwotę XXX o tytule XXX z dnia XXX. Skontaktuj się z infolinią SGB 800 888 888 lub 61 647 28 46.” 

„Ze względów bezpieczeństwa odrzuciliśmy Twoją transakcję na kwotę XXX z dnia XXX o tytule XXX . Skontaktuj się z infolinią SGB 800 888 888 lub 61 647 28 46.”

 b) dla transakcji w aplikacji „Nasz Bank”:

„Wstrzymaliśmy do analizy Twoją transakcję na kwotę XXX o tytule XXX z dnia XXX z urządzenia XXX. Skontaktuj się z infolinią SGB 800 888 888 lub 61 647 28 46”

„Ze względów bezpieczeństwa odrzuciliśmy Twoją transakcje na kwotę XXX z dnia XXX o tytule XXX . Skontaktuj się z infolinią SGB 800 888 888 lub 61 647 28 46”

Nadawcą wiadomości będzie „SGB.

2. Po otrzymaniu wiadomości klient powinien skontaktować się z Infolinią SGB, aby potwierdzić lub odrzucić transakcję pod numerem telefonu 800 888 888 lub 61 647 28 46

Jeśli klient potwierdzi transakcję – konsultant zaakceptuje ją w systemie i zostanie ona zrealizowana.

Jeśli klient nie potwierdzi transakcji (transakcja jest oszustwem) – transakcja zostanie odrzucona a klient zostanie poinformowany o konieczności zablokowania dostępów.

W początkowym okresie działania systemu, może wystąpić zwiększona ilość wykrytych transakcji, które niekoniecznie będą oszukańcze. Wynika to z tego, że system korzysta z technologii „uczenia się” zachowania klienta tak aby w przyszłości wykrywać wszelkie działania odbiegające od normalnego użytkowania i mającego znamiona wyłudzenia i próby oszustwa.

Dbamy o  Państwa Bezpieczeństwo

Bank Spółdzielczy w Ośnie Lubuskim