Dnia 16 października 2024 roku w naszym banku zostanie uruchomiony system wykrywania transakcji oszukańczych FDS (Fraud Detection System) mający na celu zwiększenie Państwa bezpieczeństwa.
System monitorować będzie każdą transakcję w bankowości internetowej i aplikacji mobilnej Nasz Bank pod kątem wystąpienia transakcji oszukańczej, mogącej spowodować u klienta straty. Dzięki temu możemy jeszcze lepiej identyfikować próby wyłudzenia Twoich pieniędzy aby chronić Ciebie przed działaniami oszustów. W wyniku analizy systemu, przelew może zostać wstrzymany do potwierdzenia lub odrzucony.
1. Klienci mogą otrzymać poniższe wiadomości – SMS i push z aplikacji „Nasz Bank”:
a) dla transakcji w bankowości internetowej:
„Wstrzymaliśmy do analizy Twoją transakcję na kwotę XXX o tytule XXX z dnia XXX. Skontaktuj się z infolinią SGB 800 888 888 lub 61 647 28 46.”
„Ze względów bezpieczeństwa odrzuciliśmy Twoją transakcję na kwotę XXX z dnia XXX o tytule XXX . Skontaktuj się z infolinią SGB 800 888 888 lub 61 647 28 46.”
b) dla transakcji w aplikacji „Nasz Bank”:
„Wstrzymaliśmy do analizy Twoją transakcję na kwotę XXX o tytule XXX z dnia XXX z urządzenia XXX. Skontaktuj się z infolinią SGB 800 888 888 lub 61 647 28 46”
„Ze względów bezpieczeństwa odrzuciliśmy Twoją transakcje na kwotę XXX z dnia XXX o tytule XXX . Skontaktuj się z infolinią SGB 800 888 888 lub 61 647 28 46”
Nadawcą wiadomości będzie „SGB”.
2. Po otrzymaniu wiadomości klient powinien skontaktować się z Infolinią SGB, aby potwierdzić lub odrzucić transakcję pod numerem telefonu 800 888 888 lub 61 647 28 46
Jeśli klient potwierdzi transakcję – konsultant zaakceptuje ją w systemie i zostanie ona zrealizowana.
Jeśli klient nie potwierdzi transakcji (transakcja jest oszustwem) – transakcja zostanie odrzucona a klient zostanie poinformowany o konieczności zablokowania dostępów.
W początkowym okresie działania systemu, może wystąpić zwiększona ilość wykrytych transakcji, które niekoniecznie będą oszukańcze. Wynika to z tego, że system korzysta z technologii „uczenia się” zachowania klienta tak aby w przyszłości wykrywać wszelkie działania odbiegające od normalnego użytkowania i mającego znamiona wyłudzenia i próby oszustwa.
Dbamy o Państwa Bezpieczeństwo
Bank Spółdzielczy w Ośnie Lubuskim